William Moseley

Allmänt | 2009-05-16 | 09:40:50 Kommentera här! » 0 st

William 1

William Moseley föddes den 27 april 1987 i Gloucester i England. Han har två skyskon, lillasystern Daisy och lillebrorn Ben. William är döpt efter sin farfar, hans föräldrar heter Julie och Peter (komiskt va?). William sökte också rollen som Harry Potter men den snodde Daniel Radcliffe. Vilken tur att han då fick rollen som Peter och jag tror särkerligen att han passar mycket bättre i den.
Hans favorit färg är blå som hans ögonfärg. Han älskar te och har som favoritdessert ångad puddig (jag har inte heller någon aning om vad det är). Som favorit mat har han Tonfisk. Hans desiger är Marc Jacobs. Han favorit skol ämne är Engelska och favorit djur är Häst<3. Han favorit citat är "Du vet inte vad du har fören du inte har det längre". Den lät rätt så bra tycker jag.


I Narnia spelar ju William som alla vet Peter. Peter kallas i Narnia Kung Peter Den Store. Det namnet fick han av självaste Aslan när han och hans syskon kröndes i Paravell. 
Peter var en stor krigare i sin vuxna ålder i Narnia. Peters första dråp var en varg som förökte ta Susan. Därför kallades han för en tid för Peter Vargbane. 

Här har vi en bild på William (Peter) när han krönes. Han ser så himla liten ut. Igentligen ska det bara vara ett år mellan 1:an och 2:an men det skiljer tre år. 

Ja, det var vad jag visste om William. Nästa skådis blir Anna! Läs det med!
Komentera gärna!
SES!
/Narnialover



 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!